Activas, ideólogas, incansables (a veces con ideas de bombero). Si no nos encuentras por aquí, búscanos en alta montaña!! Algunas hemos sido presidentas de la comunidad de vecinos, que también da prestigio. Esperamos que disfruteis con nuestro blog, tanto como nosotras disfrutamos creándolo. Por cierto! Encantadas de conocerte!

jueves, 20 de diciembre de 2018

CASTANYER D'EN CUCH

UN PASSEIG PEL MONTSENY: EL CASTANYER D'EN CUCH

Castanyer Cuch miscel·lània Vacarisses Montseny
Castanyer d'en Cuch

Quan parlem de fer excursions a la tardor, un dels primers noms que ens recorre els pensaments és el Parc Natural del Massís del Montseny.  La infinitat de rutes diferents, els pantans, els rius i rieres, la gran diversitat de flora, els seus colors, collir castanyes, ...
Mmmmmm castanyes...
Doncs vet aquí que al Montseny trobem molts castanyers i n'hi ha un de molt especial, amb nom propi: El Castanyer d'en Cuch.

Dit i fet! Sortideta organitzada al nostre estil,  per fer la cabra!

Deixem el cotxe a l'aparcament municipal de l'Embassament de Vallforners (després de pagar 3€ per poder-ho fer). Aquí comencem amb una mica de pujada per anar escalfant cames i despertar a les cabretes mig adormides pel viatge.
De seguida ens trobem fent una agradable passejada vorejant el Pantà de Vallforners.

Pantà Vallforners miscel·lània Vacarisses Montseny
Pantà de Vallforners

La ruta no és gens complicada, tot el recorregut es realitza per pista ampla, a estones per zones d'alzinars amb més claredat i a mesura que anem pujant, zones més humides i opaques on trobem verns i algun castanyer entre altres arbres. L'única dificultat que podríem dir que hi ha, és el desnivell positiu, en 4'5km fem 450m de desnivell, però així i tot, no és gens difícil.

Doncs com bé s'ha deixat dit, anem de pujada.
El Torrent de la Baga d'en Cuch ens acompanya gairebé tota l'estona; el seu murmuri transmet tranquil·litat, hi ha preciosos raconets per fotografiar i ens proporciona moments ben divertits a l'hora de creuar-l'ho, fins a tres vegades!!

Torrent Baga Cuch Miscel·lània Vacarisses Montseny Castanyer
Torrent de la Baga d'en Cuch

Poc abans de trobar les indicacions per desviar-nos cap al nostre objectiu, trobem una font. No té nom i no posa si és potable o no, però uns ciclistes ens comenten que ells fa anys que pedalejant per la zona i sempre han begut de la seva aigua; així que, veient que estan ben sans, donem per sentat que la seva aigua és ben bona.

Font Montseny Miscel·lania Vacarisses Cuch castanyer
La font... dels ciclistes?

I aquí el tenim!! Infants i adults ens quedem bocabadats de les seves grans dimensions.
L'escalem, el voregem, ens fiquem a dins, ... A dins de l'arbre? Doncs sí!!
I vet aquí que , encara que sembli mentida, sabem que hi va viure un carboner durant més d'un any en el 1960, una casa arbre textualment dit on tenia taula, cadires i fins i tot llar de foc!
En Cuch va patir dos incendis, un en 1936 i un altre als anys 80, però així i tot, encara és ben viu i fa unes molt bones castanyes.
Ens quedava un dubte... La seva edat. Després de diverses trucades cercant informació, un noi de l'ajuntament de Cànoves va tirar de contactes i ens va donar una mica d'informació sobre el tema: a l'estar buit per dins, no s'ha pogut fer el test de l'edat, però saben segur que uns quants centenars d'anys té segur.

Castanyer Cuch Montseny Miscel·lània Vacarisses
Pugem per aquí!!!

Escalant a en Cuch

La tornada la fem pel mateix lloc, fa molt de fred i preferim no innovar molt, però abans de marxar, pugem una mica més fins a arribar a "La Casa del bosc" per fer una beguda calenteta.
Acabem molt contents i satisfets, una agradable passejada de 9km aproximadament i precioses imatges per dur a la memòria.

Castanyer Cuch Montseny Miscel·lània Vacarisses
El gran grup de cabretes